Rosa cupcakes



Marängsmörkräm
4 äggvitor
250g strösocker
250 g Smör
Vaniljsocker
en nypa salt
4 msk jordgubbsylt (sylt på klämflaska)
Röd hushålls/karamellfärg

  • Lägg äggvitan, sockret och saltet i en skål placerad i en kastrull med sjudande vatten och rör ofta så att äggvistan inte stelnar.
  • Ta av skålen av värmen efter ca 5-10 minuter när blandningen är varm och sockerkristallerna har smält. Vispa upp marängen tills den har fått sån fulla volym och fortsätt vispa tills den har svalnat.
  • Tillsätt smör och vanliljsocker, fortsätt vispa tills smöret har arbetats in fullständigt.
  • Rör ner jordgubbssyltet i marängsmörkrämen, tillsätt lite karamellfärg tills önskad nyans uppstår.
  • Spritsa ut krämen på muffinsen och garnera med strössel/sockerkulor.
  • Den här smörkrämen håller sin konstistens i 1-2 dagar i rumstemeperatus och upp till 2 veckor i kylskåp.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mamma Chrizzy

Jag är en småbarnsmamma på 30 år. I min blogg skriver jag mest om mitt vardagsliv som mamma, inredning, shopping, pyssel, smycketillverkning, tankar och drömmar.

RSS 2.0