Påsktårta


Denna gula påsktårta bakade jag förra påsken.

Solgul Påsktårta:

Till en tårta:
75 g rumsvarmt smör
2 dl strösocker
3 ägg
rivet skal av en liten citron
2 rivna morötter
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

Glasyr:
200 g rumsvarm cream cheese
1 påse saffran
1 msk florsocker

Som dekoration: påskägg eller annat påskgodis.

*Sätt ugnen på 200 grader
*Rör smör och socker poröst, blanda i övriga ingredienser och rör smeten slät.
*Häll smeten i smörad och ströbröad rund kakform. Grädda i nedersta delen av ugnen 30-40 min, tills kakan börjar släppa från formens kanter. Kolla med en sticka så att den är färdiggräddad i mitten.
*Låt kakan svalna och stjälp upp på ett kakfat.
*Blanda ingredienser till glasyren, bred över kakan och garnera med påskägg eller annat påskgodis.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mamma Chrizzy

Jag är en småbarnsmamma på 30 år. I min blogg skriver jag mest om mitt vardagsliv som mamma, inredning, shopping, pyssel, smycketillverkning, tankar och drömmar.

RSS 2.0