Fläskfilé




Ingredienser:
500 g fläskfilé
2 vitlöksklyftor
2 tsk smör
1/2 tsk salt
1 krm svartpeppar
1 tsk rosmarin
2 1/2 dl Matlagningsgrädde 15%
2 tsk fransk senap
1/2 köttbuljongtärning
1 msk hackad persilja
Ugnstekta grönsaker:
400 g potatis
600 g grönsaker t ex morötter, rödlök, squash
2 tsk smör
1/2 tsk salt
1 krm svartpeppar

Gör såhär:
Skär köttet i skivor.
Skala och hacka vitlöken.
Bryn köttet i smör i en stekpanna.
Krydda med salt, peppar och rosmarin.
Vispa ihop grädde, vitlök och senap. Häll det bredvid köttet i pannan och smula i buljongtärningen.
Låt det koka några min.
Strö över persilja.

Källa: Arla.se


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mamma Chrizzy

Jag är en småbarnsmamma på 30 år. I min blogg skriver jag mest om mitt vardagsliv som mamma, inredning, shopping, pyssel, smycketillverkning, tankar och drömmar.

RSS 2.0