Utan vatten

I går stängde de av vårat vatten, Kommunen är och gräver bakom vårat hus och ska byta ut rören/vattenledningarna i marken och då behövde de stänga av vattnen i vårat hus och några andra hus på gatan. I stället för att vi skulle få hushålla med 25 liters dunkar som de skulle köra hit, så kopplade de ihop oss med grannen, vilket betyder att våran granne försörjer oss med vatten. Så vi har ändå vatten i huset så vi kan duscha, spola i toaletten, diska, laga mat osv. Vi har en himla tur som har så snälla grannar som ställer upp! Nu hoppas jag bara på att de hinner byta ut rören innan helgen så vi kan få tillbaka vårat vatten så vi kan köra tvättmaskinen och diskmaskinen. Men det ser inte så lovande ut eftersom de gräver lite här och där i stället för att göra klart på ett ställe. I dag har de inte varit och grävt något alls utanför vårat hus så jag vet inte vart de håller hus alls i dag :-(
Det svämmar snart över i tvättstugan och diskmaskinen är snart full igen, behöver få tillbaka vårat vatten!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mamma Chrizzy

Jag är en småbarnsmamma på 30 år. I min blogg skriver jag mest om mitt vardagsliv som mamma, inredning, shopping, pyssel, smycketillverkning, tankar och drömmar.

RSS 2.0