Plommonmarmelad


Eftersom vi har ett stort plommonstäd på våran gård, så får vi en massa plommon. Det är så många så att det rasar ner på gräsmattan och vi hinner inte ta hand om allt så många plommon ruttnar. Vi får plocka plommon från gräsmattan flera gånger i veckan. Vi har gett bort en massa plommon till familj och släkt, men har ändå mängder med plommon kvar. Jag har gjort plommonpajer, plommonkräm och plommonmarmelad. Då mina föräldrar kom hit i fredags så bjöd jag på nybakade scones, sockerkaka och plommonmarmelad.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mamma Chrizzy

Jag är en småbarnsmamma på 30 år. I min blogg skriver jag mest om mitt vardagsliv som mamma, inredning, shopping, pyssel, smycketillverkning, tankar och drömmar.

RSS 2.0