I min sminkväska

Har sett att fler och fler bloggare fått upp ögonen för ELF-sminket! Tänkte att även jag skulle skriva lite om de produkter som jag använder och har hunnit testa sedan jag beställde mitt första paket därifrån i slutet av augusti. 2 beställningar till har det blivit därifrån.

"Mineral primer" i pumpflaska: En dryg och lättaplicerad primer som gör huden slät. För 60:- är jag mer än nöjd med denna produkt som ändå är snäppet bättre än de primer som jag tidigare använt som koster runt 100-200:-

"Brush schampoo": Kort och gott ett schampoo som man gör rent sina makeup-borstar med. Jag har tidigar aldrig haft en sånhär produkt utan gjort rent borstarna med vanlig tväl. Men detta schampoo ska decinfocera borstarna för att förhindra bekteriebildning. 

"Daily brush schampoo" i sprayform: Denna sprayar man på sina borstar efter varje gång man använt dem för att decinficera och förhindra så att det inte bildas bakterier som sedan blir till inflammationer och orenheter. Speciellt viktigt för mig som har problem med finnar, pormaskar och oren hud. Ett stort plus för den goda doften!



"Mineral blemish powder": Ett mineralpuder i lös form som man borstar på huden där man oftast får finnar. Detta puder kan man även aplicera på kvällen för att låta det verka under natten. Jag gillar verkligen detta!


"Under eye concealer & highlighter": En conceiler samt highlighter för att dölja mörka ringar under ögonen. Den är i flytande form och fungerer väldigt bra tycker jag. Ett måste för småbarnsmammor som sover för lite. Jag har väldigt mörka ringar under ögonen hela tiden och denna tycker jag döljer det väldigt bra, samt att det även finns den vita delen med highlighter så man kan fuska sig pigg genom att dutta dit den lite här och var för att kamoflera det mörka partierna.

"Tone correcting conceiler": Denna har jag ännu inte hunnit testa.

"Natural radiance blusher":
Denna har jag ännu inte hunnit testa.



Ögonfransböjare: Lika bra kvalité som andra fransböjare, inte mycket att säga om denna.

"Waterproof eyeliner pen": Denna har jag inte hunnit testa än, men jag hoppas att den är bra för i så fal kommer jag byta ut den mot mina eyeliners från ia´sadora och max factor.

Eye widener": En vit skimmrande penna som man målar på den nedre fransraden (inne vid ögat) för att man ska se piggare ut. jag använder alltid vit penna inne vid ögat och denna är precis lika bra som de pennor jag tidigare testat.


Mineral makeup i puderform. Jag älskar denna konsistens och har länge använt enbart mineralmakeup . Dessa kostar ca 35:-/styck, och är precis lika bra som de dyrare märkena! Jag har conceiler, foundation, blusher och booser och är verkligen så nöjd med dessa! Tillsammans med primer så sitter de hela dagen!


ELF har även nagellack i en mängd färger för endast 15:-/styck! jag har 3 färger, en beige en röd och en brun. Har dock bara provat det beiga hitills, men mitt intryck är att dessa är minst lika hållbara som andra nagellack i budgetklassen (isadora, depend, kicks, mavala osv.)


ELF har även olika lipgloss och läppstift i olika nyanser. Här är 2 som jag har och jag har visserligen bara testat de 1 gång men jag tycker ändå att de verkar bra.

Det var några av de produkter som jag använder från ELF, och allt eftersom så byter jag ut mina dyrare produkter mot ELF´s produker. Hitills är det endast mascaran som jag inte använder. Jag kommer fortsätta köpa min maybelline waterproof mascara etfersom jag inte riktigt gillade ELF´s mascara som jag upplevde inte gav fransarna någon volym. Jag tyckte även att den gjorde fransarna raka och hängande.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mamma Chrizzy

Jag är en småbarnsmamma på 30 år. I min blogg skriver jag mest om mitt vardagsliv som mamma, inredning, shopping, pyssel, smycketillverkning, tankar och drömmar.

RSS 2.0