Nu får det vara nog!

Nu är jag upprörd! Ska blir så SKÖNT att flytta härifrån och få vara sin egen! Slippa vänta i evigheter på att något ska bli gjort, utan man är sin egen vaktmästare. För nog är det lite konstigt att då vi flyttade in så fick vi vänta i ett halvår innan vi fick tapetserat, vi har under de 6 åren vi har bott här stått i kö för motorvärmarplats, men inte fått nån fast de som flyttat hit efter oss har fått det... Och då jag ringde och bad de komma och montera på ett tippskydd samt hällskydd på spisen så visste de först inte vad det var, och sen så kom de hit först efter 1 månad, utan hällskydd! De påstod att de inte hade nåt i det måttet som passar våran spis, men hur svårt hade det varit för dem att köpa ett universal hällskydd på ikea för 179:- då?! Men det mest märkliga måste ändå vara att då sambon gick och sa till vaktmästarna att våran hatthylla hade lossnat så kunde man inte bara komma dit utan man var tvungen att ringa och felanmäla först. Men när vi sa upp lägenheten och skrev under uppsägningspappret så kom de dagen efter och borrade upp hatthyllan igen...

Men nu till det som gjort mig upprörd idag. Vaktmästarna här åker runt i små golfbilar, och idag efter att jag lämnat dottern på dagis så sprang jag in en snabbis på affären för att köpa fil och då jag kom ut så höll jag på att bli påkörd av den ena vaktmästarens golfbil! Han kom och körde där i världens fart precis utanför affären! Han kom från det hållet där det är som en gångbro och där inte ens cyklar åker! Och som vanligt så tvärnitade jag och kände det som att det var mitt fel, kanske gick jag för snabbt ut ur affären...? Men efterråt så blev jag irriterad, varför ska jag ta på mig skulden för att han hela tiden kör vårdslöst med sin golfbil!? För det är speciellt en av dem som kör vårdslöst, han har tex skrämt min dotter så nu är hon rädd för nästan alla fordon, och hon blir jätterädd då de kommer med sina golfbilar! Den gången så hade jag just hämtat dottern på dagis och så skulle vi gå från parkeringen de ca 100 m som det är till våran lägenhet från parkeringen. Då kommer han och åker med golfbilen nere på en av gångvägarna, dottern tittar nyfiket med stora ögon och pekar och vi står och pratar om golfbilen. Jag pratar positivt om att det är vaktmästaren som har en sån bil för att kunna åka runt och laga och fixa i alla lägenheter. Och just då så bara får han ett infall och svänger till och börjar köra upp för gräskullen upp mot parkeringen och rakt emot oss! Dottern blir livrädd och skriker "mammaaaaa" och sträcker upp armarna mot mig, vaktmästaren bara tittar oförstående. Jag lugnar dottern och säger på ren impuls att det är ingen fara, men nu är hon rädd för golfbilarna tack vara honom! Jag brukar skaka av mig händelser och mer lägga skulden på mig själv att det säkert var jag som inbillade mig, men efter att han nästan körde på mig idag samt att han skrämt dottern så hon är livrädd har gjort mig riktigt förbannad!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mamma Chrizzy

Jag är en småbarnsmamma på 30 år. I min blogg skriver jag mest om mitt vardagsliv som mamma, inredning, shopping, pyssel, smycketillverkning, tankar och drömmar.

RSS 2.0