Bus


Eftersom man ska smörja in sig var 3-4 dag med bus så gjorde jag det nu i kväll igen. Måste säga att den inte luktar så illa trots allt, den flaska som är för ansiktet luktar faktiskt riktigt gott! Läste någonstans att det inte är själva krämen i sig som luktar illa, utan den kemiska reaktionen som händer i huden det är därför induviduellt hur illa det lukar. Och det kanske kan stämma för det är ju oftast så att lukter brukar dyka upp efer någon/några timmar efter att man smort in sig. Men jag måste tipsa om dessa från Nivea för jag tycker det är så bra! Man får lagom med färg, som ser ganska naturlig ut. Den som är till kroppen är i gelé-form och är lätt att smörja in sig med. Det enda negativa med bus är dock att man lätt får orange handflator!! Så ikväll har jag varit ännu mera noga med att tvätta händerna för att slippa detta, återstår att se hur resultatet blev sen. Men något jag har lärt mig är hur viktigt det faktiskt är med underarbetet, dvs att exfoliera huden noga innan, man kan väl jämföra det med att då man målar en yta så gör man ju först ett grundarbete dvs man gör rent ytan och målar med grundfärg osv. Och det är samma sak här!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mamma Chrizzy

Jag är en småbarnsmamma på 30 år. I min blogg skriver jag mest om mitt vardagsliv som mamma, inredning, shopping, pyssel, smycketillverkning, tankar och drömmar.

RSS 2.0