Avslutning på helgen


Sitter just nu och njuter av en skål med popcorn då dottern har somnat. Sitter och planerar veckan som kommer. Har packat lite inför flytten, ikväll fick det bli smycken och acessoarer som jag samlat ihop på sammas ställe. Lyckades även hitta min plattång, så nu har jag provat att platta håret framme vid ansiktet för att det uppklippna håret ska framträda lite mer. Provade Glow-schampoot och balsamet då jag duskchade förut idag, och det var jättebra! Har aldrig varit med om ett schampoo som löddrat så mycket! Håret blev mjukt och det luktar jättegott!

jag är ett stort fan av "att göra-listor" och skriver en för varje veckodag för att jag inte ska glömma något. Använder mobilen samt filofaxen fr detta. Och varje kväll innan jag somnar så ligger jag i sängen och uppdaterar listorna. Så här ser mina listor för veckan ut hitillas:

Måndag:
  • Hämta ut paket från Skopunkten
  • Posta paket till en bekants barn som fyllt 4 år
  • Panta tombrukarna och tomflaskorna som förökat sig under diskbänken
  • Handla mat
  • Ärendet inne på HM
  • Köpa tabletter mot tandvärk på Apoteket åt dottern
  • Ring och boka flyttstäd
  • Programmera inspelningsbara hårddisken för veckans program
  • Packa inför flytten
Tisdag:
  • Stansa en smyckebeställning
  • Packa några flyttkartonger
  • Boka tid för massage?
  • Slå in avslutningspresenterna åt fröknarna på förskolan
  • Skriv en shoppinglista över mat till picknicken på dagis
Onsdag:
  • Gör klart en smyckebeställning
  • Städa badrummet
  • Fixa mat/fika inför dagis-pickningen/grillkvällen -Handla!
  • Laga mat inför picknicken ikväll
  • Packa några flyttkartonger
Torsdag:
  • Dagis är stängt
  • Ta med dottern till affären och handla inför tårtan
  • Fixa naglarna
Fredag:
  • Baka tårta


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mamma Chrizzy

Jag är en småbarnsmamma på 30 år. I min blogg skriver jag mest om mitt vardagsliv som mamma, inredning, shopping, pyssel, smycketillverkning, tankar och drömmar.

RSS 2.0