2 timmar senare...

Det blev en tupplur med dottern, vi sov i 2 hela timmar!!? Det var välbehövligt kände jag efter gårkvällens kliande-tänder-gnäll-kväll. 00:30 tog jag med dottern in i badrummet efter att hon legat i våran säng och "gnällt". I badrummet fick hon gnaga på en kall bitring och så gav jag henne alvedon, sen satt vi där en stund för att pappan i huset skulle kunan få somna i lugn och ro, eftersom jag visste att han skulle upp och börja jobbet tidigt idag. 30 minuter senare så smög vi tillbaka till sängen och dottern somnade på ett kick och vaknade inte en enda gång och gnällde. Tror att alvedonen hjälpte ganska bra mot all kli och värk i tandköttet, nu har en del av en vass liten tand trängt igenom tandköttet, men hon går fortfarande runt och gnager och tuggar frenetiskt på allt och inget, tror snart hon har tuggat/bitit sönder alla sina nappar! Tror det får bli alvedon ikväll också, fast jag tycker inte om att ge de där alvedonen med min fobi, och i går blev dottern även lite ledsen efter att jag hade gett henne alvedonen... Men det är väl bara (som med så mycket annat när det gäller föräldraskap) att bita ihop.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mamma Chrizzy

Jag är en småbarnsmamma på 30 år. I min blogg skriver jag mest om mitt vardagsliv som mamma, inredning, shopping, pyssel, smycketillverkning, tankar och drömmar.

RSS 2.0