Tankar om skilsmässa

I dag då jag och dottern satt i bilen och väntade på sambon som sprungit upp i lägenheten en snabbis för att lämna av lite saker som vi köpt så blev vi vittnen till vad som framstod som ett skillsmässo-drama! En pappa kom ut och satte sig i bilen och en liten pojke som var jätteledsen försökte gråtandes göra allt för pappan att stanna "åk inte pappa", stackarn han bara grät och var så ledsen! Mamman sa argt till pojken att han skulle komma in, och pappan försökte köra därifrån. Tyckte så synd om pojken! Vad uppslitande för barn det måste vara med skillsmässor. Jag bestämde mig där och då för att ett förhållande med barn inte får bli nåt där man ger upp så lätt. Jag vill aldrig utsätta min dotter för detta! Därför kommer jag kämpa på, inser hur viktigt det faktikst är för barn att föräldrarna kämpar för att hålla ihop familjen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mamma Chrizzy

Jag är en småbarnsmamma på 30 år. I min blogg skriver jag mest om mitt vardagsliv som mamma, inredning, shopping, pyssel, smycketillverkning, tankar och drömmar.

RSS 2.0