Massage och utvecklingssamtal

I dag har jag varit på massage! (Min morsdagspresent) Var lite nervös inför besöket eftersom jag aldrig varit på massage tidigare. Kändes ju lite konstigt att klä av sig halvnaken inför en vilt främmande person, fast åt andra sidan så kan man ju undra hur många i den här stan som sett mig naken med tanke på att jag ju faktiskt har fött barn! Och om man jämför med det så är ju det här ingenting! Kände mig lite bortkommen där i början, man vill ju inte börja näcka direkt då man kommit in i massagerummet så jag väntade tills massören sa åt mig att jag skulle klä av mig. Sen fick jag ju ha både byxor och bh på mig "farligare" än så var det ju inte, haha! Sen fick jag ligga på en massagebänk, en sån där där det finns ett hål för huvudet. Gissa om jag hade märken i ansiktet från handduken efterråt! Haha! Det tog ett tag innan märkena la sig efter att jag kommit hem. I alla fall så hittade han en himla massa ömma punkter och knutar i ryggen och nacken och tydligen hade jag även dålig blodcirkulation i musklerna i svanken. Fick några övningar jag kan göra för att stretcha issias och eftersom jag har ganska mycket svank så bidrar detta till att jag lätt får ont i ryggen. Summa summarum så löste han upp en massa ömma punkter och sa att jag hade väldigt mycket spänningar i nacke och hela ryggen, gjorde rejält ont där några gånger men har man fött barn så har man lärt sig hur man biter ihop och uthärdar smärtan. Han masserade med is (!?) på musklerna i svanken där jag hade dålig blodcirkulation, så nu är jag rejält öm där. Men efterråt kände jag mig både stark och avslappnad i ryggen, dock öm men det är ju sånt som går över! kan helt klart tänka mig att göra om detta.

Efter massagen så gick jag hem och fixade med tvätten innan det var dags för att åka till dagis för utvecklingssamtal, sambon jobbade som vanligt så han kunde inte vara med denna gången. Det var riktigt kul att sitta ner med en av personalen och få veta och höra hur dottern har det på dagarna. Och så fick jag ju ventilera mitt favvoritämne nämligen att prata om min dotter. Dottern hade dock ingen lust att åka hem efter dagis, så jag fick bära en skrikande och fäktandes trots-2 åring till bilen och försöka avleda henne genom att prata om en lastbil och traktor som jag sett så att hon skulle sitta still så jag kunde spänna fast henne i bilstolen. Sen var det 5 minuters skrik-bilfärd hem och sen en dos av trots/slänga sig på asfalten och göra benen till spagetti så att mamman fick bära henne hem. Väl hemma efter ett" arg på skorna-utbrott" så gjorde jag ordning vindruvor som vi satte oss i soffan och mumsade på.

Nu är det äntligen helg!!! Sista helgen i lägenheten!!!  sambon är äntligen ledig tillsammans med oss så vi hinner umgås tillsammasn hela familjen! Detta har vi sett fram emot!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mamma Chrizzy

Jag är en småbarnsmamma på 30 år. I min blogg skriver jag mest om mitt vardagsliv som mamma, inredning, shopping, pyssel, smycketillverkning, tankar och drömmar.

RSS 2.0