Renovering av lekstugan

Mitt senaste projekt som jag är mycket nöjd med. Sambon tyckte det var lite utav ett "projekt felprioritering", men jag stod på mig och mina planer som skulle omvandla den gamla förfallna lekstugan till en modern lekstuga.

Så här såg lekstugan ut innan renoveringen drog igång.


Inne i lekstugan: mörkt och murrigt trä.


Målandet drar igång.


Nytt räcke sågas till och målas.


Klart!

Lekstugan har fått ett fönsterbräde och en platsbyggd diskbänk med tillhörande diskho. Det har tätats med silikon så att spindlarna, myrorna och alla andra insekter inte ska kunna komma in. Lite saker har fått flytta in, sen ska jag sy gardiner, göra en spis samt köpa bord och stolar och sätta upp hyllor m.m.


Tyckte att dessa fina glas passade perfekt inne i dotterns fina "pippi-kulla" (som hon har döpt det till)


Utsidan, nymålat med nytt fint räcke och slipad och oljad altan samt solrosor som dottern har planterat efter ena väggen. Målade om lekstugan med täcklasyr i stället för den falu rödfärg som stugan tidigare var målad med. Nu är den så mycket snyggare!


Lekstugan by night!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mamma Chrizzy

Jag är en småbarnsmamma på 30 år. I min blogg skriver jag mest om mitt vardagsliv som mamma, inredning, shopping, pyssel, smycketillverkning, tankar och drömmar.

RSS 2.0