Dagisdag och eftermiddag i lekparken

I morse då vi skulle åka till dagis så var dottern så sugen på att gå till lekparken och gunga, då lovade jag henne att vi skulle gå och gunga efter dagis. Det nöjde hon sig med och till slut fick jag in henne i bilen. Eftersom jag tycker att det är så viktigt att hålla det man lovar till sina barn så frågade jag dottern när jag hämtade henne på dagis om hon kom ihåg att vi skulle till lekparken idag. Det gjorde hon, så när vi kommer hem och jag ska plocka ur henne ur bilstolen så sitter hon och gungar med hela kroppen "gunga!" utbrister hon! Och sen har hon väldigt bråttom till den lilla lekparken, men efter att ha lekt där ett tag så tar hon mig i handen och promenerar iväg över vägen och sen till den stora lekparken. Där är vi sedan nästan en timme och leker, dottern gungar, springer, leker kiosk i kojan, och kryper och klättrar.

I morse var vi 10 minuter "försenade" till dagis, konstigt nog med tanke på att vi klev upp tidigare än vad vi brukar!? Men så åt dottern sin största frukost någonsin, den bestod av ett äpple, 3 smörgåsar med ost samt lite gröt. Och då klockan var 8:45 så satt hon fortfarande och åt, sen var det tandborstning, och alla som har en 2 åring (eller småbarn överhuvudtaget) vet hur svettigt det ofta är då man ska klä på en vild unge som gör allt för att inte få på sig kläderna. Och sen har vi en bit att gå till bilen (drygt 2 månader kvar tills vi slipper det!) och under den promenaden lyckas dottern flera gånger springa åt "fel" håll och sen ville hon så gärna gå till lekparken. Men då vi kom fram till dagis så hade hon bråttom in till sina kompisar :-) Det märks på henne att hon trivs så otroligt bra på dagis nu, det känns så himla bra! I dag hade de även fått makaroner till lunch, och dottern åt massor sa personalen! (Tidigare har hon knappt ätit nåt). Väl hemma sen så åt hon 2 smörgåsar och sen massa spagetti till middag. Känns bra att hon verkar kommit igång med ätandet igen efter några veckors matvägran.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mamma Chrizzy

Jag är en småbarnsmamma på 30 år. I min blogg skriver jag mest om mitt vardagsliv som mamma, inredning, shopping, pyssel, smycketillverkning, tankar och drömmar.

RSS 2.0