Detaljer


Styvmorsvioler som jag plockade i söndags.


Denna tallrik är lite speciell för mig, dels så står det min uppväxtstad på den och sen så har jag fått den av min mormor och morfar (som inte längre lever). Jag fick denna tallrik av dem när jag var liten och motivet skulle föreställa min lekstuga som jag hade hemma hos dem, samt de 2 stora björkar som stod på deras gård. Hade faktiskt glömt bort denna, men så hittade vi den i en kartong med diverse småplock som stått i källaren under alla år, och den åkte direkt upp på väggen! Dottern säger att det är hennes "pippikulla" på bilden, så man kan ju säga att den får symboliser ganska mycket. Jag har egentligen aldrig förstått vitsen med att ha tallrikar på väggen, men denna är så pass speciell för mig. Nu har den en hedersplats i köket så jag kan titta på den varje dag och påminnas om min barndom.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mamma Chrizzy

Jag är en småbarnsmamma på 30 år. I min blogg skriver jag mest om mitt vardagsliv som mamma, inredning, shopping, pyssel, smycketillverkning, tankar och drömmar.

RSS 2.0