Vilken sulky?!!

Inser nu då dottern är så pass stor att det vore praktiskt med en resesulky. Tidigare har jag tittat på Baby jogger city mini. Och igår var jag förbi Babyproffsen för att fråga om priset, fick då ett bra priserbjudande på 2800:-. Men jag är så kluven, åt ena sidan så vill jag spara så mycket pengar det bara går till huset. Men åt andra sidan så skulle vi verkligen behöva en smidigare och mindre vagn just för resor. I sommar ska vi tex på kryssning och då vill man ju inte komma körandes med en stor barnvagn som inte kommer fram, utan en liten smidig paraplysulky. Så nu velar jag fram och tillbaka över vad jag ska göra...

"Baby jogger city mini"

"Chicco liteway"



"Carena easy"

Å vad svårt detta med sulkys/resevagn är!! Jag gillar verkligen city minin, men tycker att den kostar för mycket för att enbart användas som en resevagn... Fördelen med den är dock att den är lätt att fälla ihop (t.o.m för sambon). Och sufletten är så smart som går att fälla ner så pass långt. Det känns som city minin är väldigt bra kvalité och det går att köpa till en massa smarta tillbehör (bla. en adapter för babyskydd/bilstol, vilket ju kan vara bra i framtiden om man får fler barn). Sen verkar den bekväm att åka i, gillar att barnet kan ha fötterna på den lilla "hyllan".

En annan vagn som ligger mer inom rimliga ramar vad gäller pris är chicco liteway, den verkar vara populär som resevagn och många verkar ha den. Chiccon har nyligen fått bäst i Råd och röns test av resevagnar och verkar populär, rätt snygg är den också. City minin är populär och skitsnygg! Carena easy är rätt vanlig den också, och ett stort pluss där tycker jag är att den har en bricka vid handtaget där man kan ställa sin dricka.

Vet inte vilka kvalitéer jag ska prioritera. City minin är bra snygg! Men jag har ju redan 2 vagnar som är bra kvalité, och det jag är på jakt efter nu är ju en sulky som är så liten som möjligt, men ändå har liggläge så dottern kan sova i den. Jag vill även att den blir försvinnande liten då man viker ihop den. Sen vill jag ju helt inte betala mer än 2000:- för den...

Nån som har dessa vagnar? Hur är de? Tips och råd mottages tacksamt!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mamma Chrizzy

Jag är en småbarnsmamma på 30 år. I min blogg skriver jag mest om mitt vardagsliv som mamma, inredning, shopping, pyssel, smycketillverkning, tankar och drömmar.

RSS 2.0