Smyckesjobb, ny förskoleplats och förberedelser för imorgon

Efter en hektisk dag så sitter jag nu här med en kopp te efter att dottern har somnat. Hann klart armbandet förutom den lilla detaljen med en pärla som skulle hänga med på slutet, jag hade lyckats beställa en för liten pärla så det såg bara fånigt ut. Nu är en större pärla beställd och jag hoppas den kommer imorrn eller på fredag så att jag kan göra klart smycket och fota det då. Det gick för övrigt bra att stansa "Ä", fick använda mig av en skruv för att få till prickarna över A:et. Jag gjorde även ett armband till mig också utav silvermaterial som jag har haft hemma länge men inte vetat vad jag skulle göra med det, men så fick jag en idé. Ska fota det armbandet snart också så får ni se bild sen.

Efter smyckestillverkningen så åt jag lunch och så hann jag greja lite på datorn. Skulle skriva ut en rabattkupong på våran skrivare, men det bara strulade och fel bild blev utskriven och det slösade en massa på våran bläckpatron, grrr!!! Fick kalla sambon till hjälp och han svor några ramsor innan han till slut lyckades fixa det åt mig. Sen var det dags att hämta hem lillan från dagis, och då vi kom hem så ringde placeringsassistenten angpende dagisplats dit vi ska flytta, hon kunde bara erbjuda oss vårat 3:e handsalternativ vilket känns sådär lagom kul... Men vi ska i allafall åka dit och besöka dagiset då det inte ligger i ett så vidare värst roligt område, men det kanske kan bli bra ändå. Men sen ska vi stå kvar i kön i fall det dyker upp nån ledig plats på vårat 1:a och 2:a handsalternativ.

Sen blev det städning av badrummet och sambon gick och köpte pizza, och efter det var det dusch för mig och dottern sen gröt för henne och läsa lite saga sen nattning. Nu har jag fixat till lite i min garderob och tagit fram kläder för imorgon. I morrn ska jag nämligen ner på stan för att först gå och klippa mig (äntligen!!) och sen ska jag till tandläkaren. Emellan det blir det nog en shoppingrunda, fast det får nog bli mest fönstershopping men kan nog ändå vara lite mysigt att strosa omkring och kolla i affärer som man aldrig annars hinner med att göra. Längtar tills mitt hår är nyklippt! Hoppas bara det blir bra... Ska bara toppa håret och fixa till "flikarna" det hår som är uppklippt runt ansiktet för att få lite form på håret. Just nu är mitt hår helt hopplöst och risgigt med massa kluvna hårtoppar, skäms nästan att säga det men jag har inte klippt det sedan i slutet av december... Men nu ska jag bli fin i håret inför min födelsedag som är nästa helg!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mamma Chrizzy

Jag är en småbarnsmamma på 30 år. I min blogg skriver jag mest om mitt vardagsliv som mamma, inredning, shopping, pyssel, smycketillverkning, tankar och drömmar.

RSS 2.0