Scones

Eftersom vårat bröd var slut och sambon tog bilen till jobbet och jag kände mig för yr idag för att våga mig ut och köpa bröd så bestämde vi oss för att baka scones jag och dottern. Efter förmiddagsluren så satte vi igång!


Scones

8 dl mjöl
3 tsk bakpulver
1 tsk salt
100 g margarin
3 dl mjölk

  • Blanda de torra ingredienserna i en bunke
  • Smula ner margarinet och fördela det i mjölblandningen
  • Tillsätt mjölken och arbeta ihop till en deg
  • Dela degen i 4 delar
  • Knåda ut 4 kakor på en plåt, nagga kakorna och skär ett kryss med en kniv (så att de går att dela genom att bryta dem sen när de är färdiggräddade)
  • Grädda i 250 grader i ca 10 minuter.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mamma Chrizzy

Jag är en småbarnsmamma på 30 år. I min blogg skriver jag mest om mitt vardagsliv som mamma, inredning, shopping, pyssel, smycketillverkning, tankar och drömmar.

RSS 2.0