Morsdag

Jag har burit barn i min mage.
Jag har haft värkar och fött barn.
Jag har ammat, tröstat och bytt blöjor
fast att jag varit så trött så jag nästan fallit ihop eller somnat stående (Bara en mamma kan förstår vad riktig trötthet är!)
Jag har blivit nerspydd och nerbajsad, torkat spyor och suttit med ett sjuk barn sovandes på mig, ryggen värker men det är enda sättet barnet kan sova på just då så man sitter kvar.
Jag har ätit, lagat mat, gått på toa m.m med ett barn i famnen.
Jag har klarat mig på få timmars sömn varje natt, jag har överlevt att bli väckt flera gånger under natten. Första tiden som mamma så ammade jag varannan timme (dygnet runt!)
Jag har världens mörkaste ringar under ögonen som all conceiler i världen inte kan dölja.

Men att få barn är det bästa jag har varit med om!! Finns inget som slår det!

Grattis alla mammor på morsdag! Idag är det vår dag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mamma Chrizzy

Jag är en småbarnsmamma på 30 år. I min blogg skriver jag mest om mitt vardagsliv som mamma, inredning, shopping, pyssel, smycketillverkning, tankar och drömmar.

RSS 2.0