Min 3:e morsdag

I dag har jag firat min 3:e morsdag!

Dagen började som vanligt innan klockan hunnit slå 8. Blöjbyte och bolibompa-frukost i soffan blev det sen. Hittade detta kuvert på köksbordet!

Väntade lite med att öppna det :-)


Efter min dusch så blev det pannkakslunch.
Öppnade då kuvertet och fann ett fint kort som innehöll ett presentkort på massage! Jag ska få gå på massage! Som sambon sa "annars kommer du inte komma iväg", och det har han ju rätt i, jag har ju hur länge som helst pratat om att jag skulle boka tid för massage, men hela tiden har jag låtit andra saker kommit emellan. Och nu då jag håller på att organisera flytten (med allt vad det innebär; planering, telefonsamtal, informera och delegera de som ska hjälpa till, samt inköp av packmaterial och packning av flyttkartonger) så finns det inte så mycket tid över till ego-grejer. Men nu ska jag verkligen se till att boka in en massage-tid!

Sambon som jobbat natt klev upp ungefär i samtidigt som vi ätit lunch, och då var det dags för honom att göra sig klar för ett till jobbpass. Efter lunchen så tog jag en tupplur tillsammans med dottern, men det tog nästan 1 timme innan hon hade varvat ner och kunde ligga still och somna (hon var rätt övertrött med tanke på att hon somnade först 23:30 i går kväll). Sen fick jag ÄNTLIGEN sova 2 timmar mitt på dan! Efter våran långa powernap så fikade vi lite, sen lekte vi lite och jag läste min Amelia tidning och åt lite godis. Sen gjorde jag middag och sen duschade vi och efter det fick dottern titta lite på Pippi Långstrump medan jag smorde in mig med b.u.s. Sen fick hon gröt och vi borstade tänderna, och så var det dags för nattningstimmen (vilket bruker vara lite drygt 1 timme). Och nu sitter jag med en kopp te och min godispåse framför datorn och avrundar kvällen. Har lagt fram kläder för imorgon åt både mig och dottern. Helgen gick fort och imorgon börjar en ny vecka, och vi är nu en vecka närmare flytten! Denna vecka måste vi köpa fler flyttkartonger för i helgen får jag lite packhjälp med alla ömtåliga glas och porslins grejer och serviser, koppar och glas m.m då snälla mamma och pappa kommer hit och hjälper mig! Tack för att ni finns och ställer upp!

Dottern såg till så att mamman inte var sysslolös idag genom att plocka fram en massa leksaker! Halva vardagsrummet var fyllt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mamma Chrizzy

Jag är en småbarnsmamma på 30 år. I min blogg skriver jag mest om mitt vardagsliv som mamma, inredning, shopping, pyssel, smycketillverkning, tankar och drömmar.

RSS 2.0