I´ts my birthday


Jag har haft en jättemysig dag med familjen idag! Min mamma och pappa har varit på besök och vi har myst hela dan. Först med lång frukost, sen fika och sen en tur ner på stan efter dotterns eftermiddagsvila. Vi kom dock ner rätt sent så vi missade det mesta på barnfestivalen som varit här i västerås. Men vi tog en liten sväng inne på Igor, där jag köpte en mobilväska och mina föräldrar hittade lite nya kläder. Sen gick vi och åt kina och sushi-buffé!

Eftersom sambon min varit bortrest över min födelsedag så kom han hem med en tårta i torsdags och vi fikade och firade lite i förväg.


I fredags kväll efter att dottern hade somnat så bakade jag tårta:


Presenter fick jag också utav mina snälla föräldrar! Förrutom presentkort på ikea (vilket kommer komma väl till användning nu då vi ska flytta!) så fick jag dessa:

Blomma med fin kruka med spetsmönster, digital köksvåg samt mandelkvarn


Klädnypor till min tvättstuga, samt förkläde med ficka fram på som min mamma sytt och som jag ska ha klädnypor i då jag hänger tvätt ute på torkvindan, rosa såklart! En supersmart uppfinning som min mamma designade nån gång på 70-talet, och mamma hade en sån hela min uppväxt som hon sytt själv, jag har inte sett nån annan som har en sån! Förutom jag nu då! :-) Samt Sagaform skedar "Paus" som jag önskat mig fler utav, har 4 sedan förut och nu har jag ett dussin!


Trädgårdsspade och kratta, håltång (till min smycketillverkning)


Present från min pappa: trädgårdshandskar, dyna man sitter på med knäna då man gör trädgårdsarbete, samt en maskrosplockare! (En humoristisk present från min pappas sida då jag alltid trackat honom för att han håller på och plockar maskrosor, och nu fick jag igen! haha!)

Finaste bror med sambo skicka blommor via blombud! Trots att han befinner sig utomlands på jobb just nu! Tack snälla! Jag blev så glad och förvånad!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mamma Chrizzy

Jag är en småbarnsmamma på 30 år. I min blogg skriver jag mest om mitt vardagsliv som mamma, inredning, shopping, pyssel, smycketillverkning, tankar och drömmar.

RSS 2.0