Färdigflyttade

Ja nu är vi äntigen på plats i huset med alla våra saker, det har inte varit lätt kan jag säga. Många vändor med bil och lastbil blev det innan alla prylar var flyttade. Men nu sitter vi här i vårat fina fina hus som jag älskar mer och mer för varje dag. Många flyttkartonger har inte blivit upppackade ännu, och mina favorit temuggar är fortfarande försvunna, men vad gör väl det vi är ju i allafall på plats nu! Många slitiga dagar har det varit och en del sura miner, men tack och lov har vi haft turen att min familj har ställt upp med både flytthjälp och barnpassning, utan dem hade vi aldrig fixat detta. Ett stort tack till er!!!

De första dagarna i huset bestod mest av att packa uppp och organisera var allt skullle vara, men nu de senaste dagarna tycker jag att jag har börjat leva mer och, vi är väl inte riktigt där ännu men nästan, så har rutinerna infunnit sig. Ännu är det strul med doterns mat och sov-tider (och mina med för den delen) men i dag har jag faktikst legat ute på gården och solat medan dottern sov i vagnen under ett parasoll (hur ofta har jag inte drömt om detta då vi satt instängda i lägenheten!?)


Kommentarer
Therese

Så härligt! Jag är mer och mer sugen på att skaffa hus jag också... Har du inga bilder på huset så man får se? :)

2011-07-01 @ 18:51:09
URL: http://thereselilla.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mamma Chrizzy

Jag är en småbarnsmamma på 30 år. I min blogg skriver jag mest om mitt vardagsliv som mamma, inredning, shopping, pyssel, smycketillverkning, tankar och drömmar.

RSS 2.0