Tacopaj



Tacopaj

Vetemjöl
Smör eller margarin
400 gram köttfärs
1 påse tacokrydda
1-2 burkar creme fraiche paprika och chili
Riven taco-ost

Pajdeg:

4 dl vetemjöl
200 gsmör eller margarin
2 msk kallt vaten

  • Mät upp mjölet i en skål.
  • Smula i smöret och blanda till en grynig massa.
  • Tillsätt sedan vatten och arbete ihop till en slät deg.
  • Tryck ut degen i en pajform så den täcker botten och kanter.
  • Nagga degen med en gaffel och låt stå svalt 15 min i kylskåp.
  • Förgrädda pajskalet i 225grader i mitten av ugnen, ca 15 min.
Fyllning:
400g köttfärs
1 påse tacokrydda

  • Stek köttfärsen och tillsätt tacokrydda.
Pajen:
  • Lägg i köttfärsen i pajskalet.
  • Täck köttfärsen med creme fraice.
  • Strö över den rivna osten.
  • Grädda i ca 15 minuter


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mamma Chrizzy

Jag är en småbarnsmamma på 30 år. I min blogg skriver jag mest om mitt vardagsliv som mamma, inredning, shopping, pyssel, smycketillverkning, tankar och drömmar.

RSS 2.0