Rolig natt?


Så här rolig har gårkvällen och natten varit...

Satt uppe i soffan halva natten med dottern sovandes på mig för att vara beredd att fånga spyor 1-3 gånger i timmen. Helt oväntat började magsjukan igårkväll, och 9 kräkningar på 7 timmar blev det. Sambon åkte och handlade hem vätskeersättning, saft m.m innan han åkte till jobbet. Sen satt jag parkerad i soffan med dottern på mig. Vid kl 02:30 förflyttade vi oss till sängen och somnade och sov tills 07:20. Sen åt dottern lite frukost och sen försökte vi sova lite till, klev upp och åt lite och sen sov vi lite till. Nu har jag nog kommit upp i mina 6-7 timmar per natt som jag brukar få sova. Huvudet känns dock tungt och ögonen är som 2 mörka hålor (vilket de iof har varit de senaste 2 åren). Min hjärna har inte riktigt varit med mig idag känner jag. Men nu har jag nästan hunnit diskat upp hinkarna och tvätta ikapp tvättberget med kräkskläder, lakan, trasor och handdukar. Min lilla gumma har mått mycket bättre idag och nu är hon mer sig själv igen. Var ett tag där i natt som vi trodde att vi skulle behöva åka in till barnakuten med henne då hon vägrade dricka... Men som tur var så vände det efter ett par timmar. Man känner sig rätt liten och maktlös då ens barn är sjukt, fy det är så synd om de små när de är sjuka, kunde man så skulle man genast vilja trolla bort det!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mamma Chrizzy

Jag är en småbarnsmamma på 30 år. I min blogg skriver jag mest om mitt vardagsliv som mamma, inredning, shopping, pyssel, smycketillverkning, tankar och drömmar.

RSS 2.0